Schiphol - Sanur 16 januari 2016

16 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Wij hebben inmiddels koning winter  achter ons gelaten en verruild voor de tropische zon. Het stortregende  toen we vertrokken en dan ben je wel heel erg blij, dat je dat kunt verruilen voor een meer optimistischer klimaat. Onze vlucht met Singapore airlines  verliep vlekkeloos. Je komt niets tekort  in het vliegtuig. Na ons vertrek  om half 11 ' s ochtends kregen we eerst een drankje en broodje aangeboden. Om ons zo snel mogelijk  te laten  wennen aan het  tijdsverschil  van 7 uur moeten ze de maaltijden wat anders verdelen tijdens de vlucht. Verder hadden we nog een lunch en ontbijt in het verschiet en tussendoor  kan je zoveel te drinken  krijgen (zowel alcoholische dranken, sterke drank als fris) als je maar wilt. En in de pantry zijn allerlei  versnaperingen voorhanden. Aangekomen in S'pore hadden we nog ruim een uur om naar een andere terminal te gaan en daar nog wat shops te bekijken, voordat wij doorvlogen naar Sanur met Silkair. Deze vlucht duurde een kleine 3 uur. Op de airport van Sanur waren de mensen van onze vlucht de enige toeristen die er liepen. Zo rustig hadden wij het niet eerder meegemaakt. Wij stonden als tweede bij de douane dus dat was ook zo gepiept.  Daarna nog de bagage  ophalen en konden wij de vrijheid tegemoet.  De taxi chauffeur stond ons daar al op te wachten. We vroegen of hij meteen eventjes  langs de bank wilde rijden, want  met wat geld op zak voel je je toch een stuk prettiger. En wat schetst onze verbazing komen wij in een ceremonie terecht. Beter kan je natuurlijk  niet beginnen in Bali het land van de ceremonies. Kolonial  House aangekomen (10.00 uur plaatselijke tijd), bleek onze kamer gelukkig al klaar te zijn. Heerlijk om hier weer te zijn. Als eerste ons omgekleed  en heerlijk gezwommen.  Daarna ons adresje bezocht waar we vorig jaar de scooter gehuurd hadden. Helaas hadden we pech, want alle scooters waren tot maart verhuurd. Dan eerst maar eventjes een hapje eten bij onze Warung. Als vanouds weer zo lekker. Met een ommetje weer richting huis gelopen. Onderweg bij een volgend  scooterverhuur geïnformeerd  naar een 125cc scooter. Aan het eind van de middag zou er een terugkomen. Maar ja, aan het eind van de middag sliepen we. Dus dan maar wachten tot vandaag. En ja hoor vandaag is het ons gelukt om een goeie scooter met niet al te veel kilometers  erop te huren. Wij meteen door naar ons populaire restaurant  Madu Sedana. Heerlijk om met dit warme weer (31 graden), die rijwind te voelen. Een heerlijke Soto  Ayam gegeten. En na nog wat boodschapjes  gedaan te hebben  ons gauw omgekleed om ons vertier in het water te zoeken.

1. Anke:
    Hoi Lieve Ellen Wim,

Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen en ik typ dit terwijl de natte sneeuw naar beneden dwarrelt....geniet er lekker van in 31 graden en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Liefs en dikke kus, Anke
  2. Leida:
    16 januari 2016
    Dat ziet er weergoed uit
  3. Anouk:
    16 januari 2016
    Heerlijk om weer mee te lezen met jullie!
    van ons
  4. Gerda:
    Hallo Ellen en Wim,
    Om ongeveer 24 uur ga ik ook lekker van de versnaperingen in het vliegtuig genieten om dan na 12/13 uur vliegen te landen en te genieten van een mooie reis onder tropische weersomstandigheden. Ik ga zeker genieten.
    Veel op plezier op jullie reis en geniet van het "scooteren"
    Groetjes gerda
  5. Trudy:
    Hoi Ellen en Wim,
    leuk om te lezen, heerlijke dat klimaat lijkt me. Hier sneeuwt het vanochtend dus op tijd pleite. Een heel fijne vakantie gewenst!!
  6. Marianne:
    16 januari 2016
    Nou,"dat kon slechter" zoals ze dat bij ons in Twente zeggen. Blijf met volle teugen genieten!
    Groet
    Marianne en Hans
  7. Thea:
    16 januari 2016
    El, Wim en jij zijn weer op jullie droomplek. Geniet ervan en rijd voorzichtig op jullie scooter.Thea
  8. Andrea:
    17 januari 2016
    Hallo Ellen en Wim, ik was verrast dat jullie al weg waren en dat je daarom niet op onze nieuwjaarsparty was. Dat was heel gezellig waar wij jou best gemist hebben.
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en ik wens jullie een hele fijn vakantie toe.
    Gr andrea
  9. Mijke:
    18 januari 2016
    Heerlijk zeg! Gelukkig is die regen sinds gister weg dus we kunnen nu met ietsje minder jaloezie je verhalen lezen haha. Heel veel plezier van ons! X
  10. Marian:
    18 januari 2016
    Hoi Wim en Ellen,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Ik ben net terug uit Oostenrijk. 4 dagen geskied met veel sneeuw en soms mist en wind. Geen ideale omstandigheden maar toch weer enorm genoten! Ik wens jullie ook een fijne vakantie en ben benieuwd naar het volgende reisverslag!
  11. RobElly:
    21 januari 2016
    Leuk om jullie ervaringen op Bali weer te lezen en te zien!