Sanur - 28 maart 2015

28 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Sanur

Gisteren nog even naar Kuta geweest. We dachten misschien nog wat kleren te kopen, maar het was zo warm dat we weer snel terug zijn gereden en op ons gemakje bij ons favoriete restaurant Madu Sedana zijn wezen lunchen. Daarna de was opgehaald, zodat alles weer schoon de kast in kan en ons voor de laatste keer lekker laten masseren en ons galgenmaal afgesloten bij Madu Sedana.

Quote 500

Vandaag zijn we geschrapt uit de Quote 500. We hebben afstand moeten doen van ons miljonairs bestaan. Het was een bijzondere ervaring en we hebben er van genoten. Ons avontuur is over.

We kunnen het iedereen aanraden:

- 3 maanden in zomerkleding

- 3 maanden geen wasmachine nodig

- 3 maanden je laten verwennen in hotels

- 270 keer uit eten

- Ruim 50 uur 's ochtends gezwommen

- Op de scooter 2x heen en weer naar Parijs

Wat vonden wij zo fijn aan Bali?

- de heerlijke hotels

- onze vrijheid op de scooter

- de stroming van de rijwind langs je lijf voelen

- de zwoele lucht 's avonds

- altijd lekker op slippertjes, korte broek en t-shirt

- de prachtige rijstvelden

- de tropische omgeving

- de dagelijks terugkerende offer ceremonies

- de heerlijke geuren van de kruiden, bloesem en wierook

- de jungle geluiden

- de over het algemeen vriendelijke mensen

- het relaxte leven

- de prettige prijzen

En de regen valt reuze mee! Het zal voor ons wel weer wennen worden.

Dankwoord

Ik vond het geweldig dat ik zo'n trouwe lezersschare had. Ik kan in een overzicht zien, dat zodra ik weer een verhaal verzonden had er meteen een piek van mijn fans was waar te nemen. Mede dankzij jullie reacties heb ik mijn enthousiasme voor het schrijven kunnen volhouden. Vanaf nu zal ik jullie niet meer lastig vallen met onze vakantieperikelen. Ik ga nu uitrusten van deze lange vakantie en mijmeren over al onze bijzondere ervaringen met deze warme mensen. En wie weet tot een volgende keer.

Mochten jullie door de verhalen over onze belevenissen interesse hebben gekregen om ook eens een bezoekje aan Bali te brengen, kunnen wij jullie wel op weg helpen naar het eiland der Goden in de gordel van Smaragd.

Ik zal nog wat grappige foto's toevoegen van dingen, die wij onderweg zijn tegengekomen.

Kleurrijke vogels

Je kunt hier de kleur van je favoriete vogeltje doorgeven. Geen enkel probleem. Eventjes een lekker verfbadje en ze hebben het voor je gefixed.

Kleine zelfstandige

Je komt hier ook veel mensen tegen langs de kant van de weg, die enkele stuks fruit verkopen. Tenslotte is elke cent meegenomen.

Filmpje Laatste blik op Sanur: https://youtu.be/rHPA06CVSuI

1. Thea:
    28 maart 2015
    Het zal wennen zijn in ons koude landje, maar ik ben blij dat jullie weer terug komen!
    XX Thea
  2. Alie:
    28 maart 2015
    Hallo, jullie verhalen waren prachtig, maar het zal ook weer leuk zijn om jullie weer live te ontmoeten. Hele goede terugreis en stel je maar in op...... Je winterjas.
    Ellen a.s woensdag 9.30 uur sijsselt, we verwachten je.
    Bind a.u.b. Die aan een touwtje...
  3. Anke:
    Lieve Ellen en Wim,
    Aan alles komt een einde...maar...dit vergeet je nooit meer en jullie kennende gaat het weer gebeuren! Ik vond het erg leuk om je reisverhalen te lezen en zo waren jullie niet écht weg...als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kijk ernaar uit om jullie weer in levende lijve te zien!
    Goede reis en tot gauw, xxx Anke en gert
  4. Alice Evers:
    Lieve Ellen en Wim,
    Wat was het leuk om jullie verhalen te lezen.
    ik wens jullie een hele goede terugreis en hoop jullie weer gauw te zien !!!
    Groet, Alice