Sanur - 18 januari 2015

18 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Nog een dagje Sanur

De was staat alweer schoon voor de deur. Voor € 1,65 kunnen wij er weer een week tegen. Je ziet je hoeft ook bijna geen kleren mee te nemen. Wel makkelijk leven zo. Heel de dag lekker in je korte broek, t-shirt, blousje en dat is het dan voor 3 maanden lang. Ik moet ook zeggen dat het ons beter gaat bevallen het leven hier. We passen het tempo natuurlijk inmiddels wel aan aan de Indonesiërs. Met dit weer moet je je ook absoluut niet druk maken, maar alleen maar genieten.

Vanmiddag weer heerlijk bij de warung wezen eten. Zo lekker! Onderweg naar ons appartement (kwartiertje lopen) zagen we bij een restaurant de voorbereidingen voor het diner (speenvarken) - zie foto.

Thuis heerlijk gezwommen tijdens een van de weinige buitjes overdag. Je ziet dat je je niet moet laten beïnvloeden door wat er aangegeven wordt elke dag. Ik kan iedereen aanraden de winter hier door te brengen.

's Avonds konden we het niet nalaten het speenvarken uit te proberen. Het is een leuke afwisseling van keuken.

Vanavond nog een mailtje gekregen van een Isabelle, een Belgische die hier tijdelijk met haar 2 kinderen heeft gezeten, omdat ze haar eigen woning nog verhuurd had (ze woont hier al 9 jaar). Dinsdag ga ik met haar naar de lapjes markt in Denpasar. Leuk om te zien hoe het daar aan toe gaat.

Isabelle koopt lapjes en heeft een naaister, die voor haar kinderkleding naait. Ze is hier op gekomen, doordat hier weinig leuke kinderkleren te koop zijn. Nu worden haar kleren verkocht in een winkeltje in Ubud.

1. Rien en Yvonne:
    14 januari 2015
    Goed te lezen dat het nog steeds goed gaat. Wij zijn maandag ook weer goed thuis aangekomen en allebei direct fors aan de slag. Bijna weer aan vakantie toe!
    Nog bedankt voor de foto's en veel plezier nog (bij de crematie:-)). Zorg wel dat het die van iemand anders is!
    Groeten,
    Yvonne en Rien
  2. Tineke en Ernst:
    Lieve Ellen en Wim.
    Natuurlijk is Bali in de loop van de tijd verandert. Eigenlijk wel vreemd dat mensen sparen voor een crematie. Als westerling kun je bij veel dingen een vraagteken zetten.Fijn dat het goed met jullie gaat.De verwerking van alle indrukken komt altijd later.
    Een dikke kus en een warme zonnige groet van de kruisstraat.

Ernst en Tineke.
  3. Thea:
    14 januari 2015
    Wat een verschil van gewoontes en gebruiken, wel boeiend.
    14 jaar is natuurlijk een hele tijd waar dingen kunnen veranderen, kijk maar naar je zelf en je omgeving, op Bali staat de tijd ook niet stil hoewel dat soms wel lijkt in het verre Oosten.
    Maar ook wij moeten sparen voor onze crematie en vinden de nabestaanden het fijn als er veel mensen komen maar mensen inhuren dat zal bij ons niet voorkomen. Is het trouwens een feestelijke gebeurtenis zo'n crematie?

Liefs, Thea en Mari.
  4. Willy:
    18 januari 2015
    Stopteken van een agent negeren?? Jij durft haha. Pas maar op. Gisteren is er nog een Nederlander in indonesie geëxecuteerd.
    Die reed ook te hard op de brommer.
    Nog veel plezier daar en doe een beetje voorzichtig.
  5. RobElly:
    18 januari 2015
    Leuk jullie reisverslagen en brommerervaringen te lezen. Dank voor verjaardagkaart.
  6. Margreet brink:
    20 januari 2015
    Ik geniet van jullie verhalen,fijn dat jullie ook zo genieten en de rust hebben om je te kunnen aanpassen aan de manier van leven op Bali!! Het lijkt me heerlijk om daar te overwinteren.
    liefs Margreet