Sanur - 17 januari 2015

17 januari 2015 - Celuk, Indonesië

Kolonial house

Ik zal vandaag ook nog wat foto's toevoegen van onze accommodatie. Dan kun je begrijpen dat we ons elke dag in oosterse sferen wanen. Geen groot luxe hotel, maar een intieme accommodatie. Hier voelen wij ons super veilig, dat moet je in die grote hotels maar afwachten. Vlakbij is het Mercury hotel en elke auto die daar naar binnenrijdt wordt op z'n oostduits met een spiegel van onderen aan alle kanten bekeken, voordat hij door mag rijden.

Batubulan

Vandaag met de scooter op pad geweest naar Batubulan op zoek naar de Buddha tot Buddha zilver fabriek. Was niet eenvoudig te vinden. Onderweg vroeg een mannetje ons wat wij zochten. Oh, dan moesten wij maar achter hem aan rijden. Links rechts door de desa bracht hij ons inderdaad naar een "verstopte" zilver fabriek, maar geen Buddha tot buddha. Jnet wij met jouw visitekaartje van Celuk op weg. Was makkelijk te vinden. Ik heb een mooie armband uitgezocht en die wordt vanavond hier thuis afgeleverd.

Wel leuk om even te melden dat de politie hier geen gelegenheid onbenut laat om een toerist aan te houden en geld af te troggelen. We zijn er voor gewaarschuwd en hebben hiervoor een aparte portemonnaie op zak met een min. aan geld. Ze vinden altijd wel een excuus waarom je moet betalen. Vandaag sprong er ook plotseling een agent op de weg die wilde dat wij stopten. Het was een heel drukke weg dus een levensgevaarlijke situatie. Dus Wim gas geven en gewoon verder getufd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl