Sanur - 16 januari 2015

16 januari 2015 - Kuta, Indonesië

Kuta

Vandaag zijn wij op het scootertje naar Kuta geweest. Heerlijk met dat warme weer wat wind te voelen. Het was al heel wat jaren geleden dat wij er waren, maar wat een poppenkast is het daar. Niet te vergelijken met Sanur. Gigantisch druk op de stranden en heel heel veel winkels. Nog niet zo lang geleden was de beachwalk mall geopend waar je veel dure merkkleding kunt kopen en waar je supermoderne restaurants en bars had. Wat nu jammer is als hier wat gebouwd wordt dat de afwerking vaak te wensen overlaat. En je nu al kan zien dat het over een aantal jaren er weer sjebbie uitziet.

Toen wij terug kwamen weer bij onze warung gegeten. Het wordt steeds gezelliger. We komen steeds meer nederlanders tegen, die al vaker hier hebben overwinterd en ook iedere keer weer terugkeren bij deze warung. Deze warung is 24 uur per dag open. En het is er altijd druk. Het is ook het echt Indonesisch wat je daar kunt eten. In de meeste restaurants wordt de keuken toch meer aangepast aan de smaak van de buitenlanders. En ik kan je wel zeggen, dat het eten super lekker is.

1. Anke:
    21 januari 2015
    Hoi Ellen en Wim!
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken, zo zijn jullie toch bij ons..Hier is het echt Nederlands winterweer: grijs...regen...wind. Alhoewel dit beter bij de herfst past...Vanochtend moest ik wel krabben...dus een beetje nachtvorst...heerlijk dat jullie daar geen last van hebben en gewoon in je korte broek op de scooter kunt stappen!