Sanur - 10 januari 2015

10 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Seminyak

Vandaag zijn we op ons scootertje naar Seminyak geweest (ongeveer 15 km van Sanur vandaan).Jammer is dat we dit gereden hebben via de grote weg waar links en rechts de scootertjes en auto's aan je voorbij razen. Andere wegen zijn bijna niet mogelijk, want er is verder niets bewegwijzerd. Dus na 15km op de teller dachten wij dat we er onderhand wel moesten zijn. Seminyak lag vroeger verborgen tussen de rijstvelden. Inmiddels wordt er gigantisch gebouwd. Er staan al veel hotels, villa's, bungalows, mooie kleding zaken, 5 restaurants en er wordt heel veel grond te lease of te huur aangeboden voor een periode van 20 of 30 jaar.

Het is een soort Marbella in Bali, maar dan nog wel wat betaalbaarder allemaal, maar ja hoe lang duurt dat nog? De Nederlandse kapper Rob Peetoom heeft er ook een schitterend pand neergezet.

We hebben heerlijk gelunched bij een Italiaans restaurant en rijdend tussen de rijstvelden door weer teruggereden naar ons hotel. Heerlijk en een stuk rustiger. Dus nu hebben wel een verdiend.