Overwinteren op Bali - week 1 (28 december/29 december 2014)

28 december 2014 - Amsterdam, Nederland

Vertrek naar Bali

Gisterenmiddag om 2 uur met de trein naar Schiphol gegaan. De eerste keer dat ik gebruik maakte van mijn overgebracht gratis reizen en Wim voor 40% mee. Dus we wilden het zekere voor het onzekere nemen. Dus maar iets eerder weggegaan. Op Schiphol konden we inchecken bij zo'n blauwe paal, maar met de ticket die er uit kwam, zouden we niet verder dan Kuala Lumpur komen. Bij navraag werden we doorverwezen naar de ticketservice balie die voor ons het juiste ticket kon uitdraaien. Daarna konden wij onze bagage in de sluis doen en werd stap voor stap aangegeven wat we moesten doen. Een kind kan de was doen. (Weer zoveel banen verdwenen

Anouk was met Max ook inmiddels op Schiphol aangekomen. Met z'n allen op naar de Panorama bar. Buiten kon je nog net genieten van alle aankomende en vertrekkende vliegtuigen. Je had ook de mogelijkheid om een kijkje te nemen in City Hopper, maar dat vond Max nog een beetje eng. Toen de duister begon in te vallen, gingen we naar het restaurant en hebben we nog een klein hapje gegeten. Tegen zevenen namen wij afscheid en hebben we nog eventjes wat winkeltjes bekeken. Door de verbouwing die op Schiphol plaatsvindt, waren er in het gedeelte waar wij moesten zijn allemaal noodwinkels geplaatst. Het zag er vreselijk ongezellig uit. Inmiddels was het tijd om naar de gate te gaan. Ze waren al aan het boarden dus we hoefden niet lang te wachten, voordat wij ook in het vliegtuig konden stappen.  Met een 1/2 uur vertraging konden we uiteindelijk vertrekken. We vlogen met een Boeing 777 van de KLM. De eerste service ronde was een drankje. Daarna kregen wij heerlijke warme handdoekjes om ons wat op te frissen. Na eerst nog een warme maaltijd gehad te hebben, doofden de lichten en konden we gaan slapen, maar niet voordat ik de stewardess geïnformeerd had dat Hulde zijn 65e verjaardag zou vieren. Ze zou iets aardigs voor hem doen.

Heerlijk geslapen (alhoewel die eikel van een onsympathieke  buurman onze wederzijdse armsteun geheel voor zichzelf claimde). Uiteindelijk heb ik er maar een kussen tussen gelegd, waardoor ik wat meer ruimte voor mezelf creëerde. S'avonds Hulde nog wel gefeliciteerd, maar de verrassing zat boven ons in de handbagage ruimte waar ik moeilijk bij kon komen.

Voordat de stewardess voor het ontbijt rond ging, kwam ze met 2 glazen op een blaadje en een kadootje uit de pantry. Hulde was stomverrast dat hij in de picture stond. We kregen 2 glazen champagne met jus d'orange en hij kreeg nog als cadeau 2 flesjes wijn met een "KLM" huisje en allerlei snoep. Toch heel leuk zo'n verrassing.We landde met een vertraging van 20 min. in Kuala Lumpur. In 1e instantie waren we van plan naar de Jalan Agor te gaan, maar het weer is druilerig dus besluiten we maar naar het Plaza Premium in de airport te gaan. Hier betaal je 1 tarief voor de tijd dat je er verblijft (voor ons tweetjes 80 euro). Wij waren er om 17.00 uur en gaan vanavond om 22.30 uur weg. Je kunt onbeperkt eten en drinken, internetten. Je zit in een gezellige omgeving in relaxte feauteuils.Krijgt er een massage van een kwartier. Kunt er douchen. Heb uitzicht op de vliegtuigen, die af en aankomen. Over 2 uur kunnen we gaan boarden voor onze laatste vlucht naar Denpasar (3 uur vliegen) waar we vannacht om 2.30 aankomen en een taxichauffeur ons (hopelijk) staat op te wachten.

We eten, drinken en slapen nog wat op Plaza Premium en dan plots schrik ik wakker en is het al half elf. Tijd om te boarden. Waar moeten we heen? Gate G10. Eventjes uitzoeken hoe dat hier werkt. O, we moeten de tram nemen. Wij in de tram, maar bij het eerst volgende station zien wij geen G meer staan. Dan zal het volgende perron wel G zijn, maar nee hoor de tram rijdt weer terug en de tijd schrijdt voorbij. Dus doen we hetzelfde ritje nog maar een keer, maar stappen dit keer wel uit. Uiteindelijk zien wij duidelijke borden, die naar onze gate verwijzen. Een voordeel als je wat later bent, is dat de rij al aardig was afgeslankt. Wij konden meteen doorlopen, maar niet voordat alles weer gescand was. Wim  wordt gevraagd of hij vloeistof in zijn rugzak heeft zitten.Wij begrijpen het niet helemaal. Van geen kwaad bewust. Ja hoor! 2 flesjes wijn kado gekregen van de KLM. Uitgelegd dat dit een presentje voor zijn verjaardag was, maar daar hadden ze geen boodschap aan. Inleveren!!! Daarina mochten wij het toestel in.

Nog 3 uur vliegen en dan zijn we in Bali. Verwachte aankomsttijd 02.30 uur.Het vliegtuig landde keurig op tijd. Nu nog door de douane, rugzakken ophalen en door de scanner. Buiten stond de manager van ons hotel ons al op wachten. Om 4 uur waren we bij ons hotel waar we na eerst de rugzakken leeggehaald en gedouched te hebben lekker zijn gaan slapen.

1. Thea:
    29 december 2014
    Leuk begin van wat een mooie vakantie zal gaan worden.
    Geniet ervan.

XXX Thea
  2. Anouk:
    29 december 2014
    Wat leuk om jullie reis zo te volgen!!
    Xx
  3. Jeanette:
    29 december 2014
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hiep hiep hoera. Geniet lekker samen van het mooie Bali. Veel liefs jeanette
  4. Marianne:
    30 december 2014
    Leuk om de reis zo te volgen. Zo'n uitgebreid verhaal van alleen al de heenreis schept wel verplichtingen! :-).Ga lekker genieten en Wim......hoe was het eten van die foto?? Viel het mee?? Alsnog van harte gefeliciteerd met je mijlpaal. Groeten.
    Marianne en Hans
  5. Elly:
    30 december 2014
    Hé Bijltje,
    Dat ziet er profi uit, erg leuk hoor.
    Over deze reis heb je het al heeel lang gehad, dáár is het allemaal relaxed, maar daar kunnen jullie nú ook volop van genieten en dat gaan jullie zeker doen.
    Tot gauw!
  6. Tineke en Ernst:
    31 december 2014
    Tineke.
    Lieve broer natuurlijk gefeliciteerd.Jullie waren onbereikbaar.
    Geniet van deze leuke vakantie.Het ziet er geweldig uit.
    Een zonnige groet en een dikke kus van ons allemaal.
    Tineke.
  7. P bijl:
    1 januari 2015
    Hoi jongelui,
    Wij wisten echt niet dat je 65 jr werd Wim.
    Van harte,je hoort nu ook bij de club die het meest genaaid worden door de overheid
    Als ik jou was,zou ik daar blijven!
    Veel plezier daar met z n tweetjes.
    Grt P en P
  8. Thea:
    3 januari 2015
    Hier in het koude en natte Nederland zijn we toch een beetje jaloers hoor! Oliebollen, dat verwacht je toch helemaal niet in Indonesië, maar zo te zien genieten jullie er wel van. Leuk je foto's en verhalen, nu lijk je niet zo ver weg. XXX Thea
  9. Willy:
    4 januari 2015
    Lieve Ellen en Wim ,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
    Geniet ervan. Als jullie in ubud zijn geef ik een paar heerlijke restaurant tips.
    Liefs van Hans en Willy
  10. Willy:
    4 januari 2015
    En een gelukkig en mooi nieuwjaar, natuurlijk
  11. Gerda:
    7 januari 2015
    Hallo Balinezen,
    As ik het zo lees is het nieuwe jaar voor jullie perfect begonnen. Inmiddels door vrienden ook warm gemaakt voor dit bijzondere land, dus het wordt nog een hele puzzel om de juiste keuze te maken; cruisen, rondreizen of fietsen. Maar ik blijf jullie reisverslagen met plezier volgen. Geniet en laat je lekker verwennen (die fijne handjes kunnen heel wat los maken betr. massage)